söndag 7 augusti 2016

Motorstadion och gokart.

Då har man varit på motorstadion och gokarting med Carl Philip prinsen.. Förra året kunde man stå på läktaren uppe på klubbstugan eller vad det är och kolla, detta år var den vikt för mekaniker och andra..
Men skit samma jag gick över till där restaurangen är och där på den balkongen kunde jag stå ett tag, tills det blev stopp där också.. Anledningen sades var att prinsen åt på restaurangen gud bevars, nu var det väl tur att det var lunchbreak för inga tävlingar pågick.. Men de visste inte om det öppnade igen till eftermiddagspasset..
En uppfattning om dålig publikservice smög sig på när de hänvisade till den lilla läktaren på västra gaveln där man bara såg en liten del av banan eller efter gräsplätten på ena långsidan, där man borde haft stol med sig, jag hade behövt det..
Ett hade varit att öppna upp på taket till restaurangen, kunde tagit en tia för det tillträdet.. Det hade varit en perfekt plats.. Flera som påpekade det..

Även om inträdet var billigt 50 kronor så förväntar man sig att som publik inte komma i sista hand vilken uppfattning jag fick här och en del jag pratade med.. Att man inte kom in i depån är väl helt naturlig, men jag betalar för att få en bra plats med bra överblick.. Har varit där flera år i rad och det har blivit sämre publikt sett, den uppfattningen fick jag, rätt eller fel är upp till dem som var där..

Det jag såg från läktaren bjöd i alla fall på fart och fläkt och snikar-matte och alla de yngre klasserna gjorde bra ifrån sig.. Prinsen kom på sjätte plats i "semifinalen" tyckte jag det stod på resultattavlan, snickar-matte i samma heat några placeringar framför glömde av hur många.. Stannade inte kvar till andra och finalheatet, det står väl i media i morgon.. Surnade till när jag blev utelåst..
Prinsen vann sin klass med snickar-matte som trea läste jag senare..

Här är gänget(oldtimers)som körde, prinsen känns väl igen och femte från vänster är snikar-matte som ett tag var med i TV4 "Äntligen hemma" tills det skar sig med Timell..

Gick man omkring på området slogs man av hur olika ställt det var mellan förarna.. Många av de yngre eller alla i princip hade någon av sin förälder med som mekade mest en manlig sådan. Talade med en och han sa att det är inte gratis du får betala anmälningsavgift tyckte han sa 1100 kr sedan tillkommer hela köret med gokarten som är mycket man som åskådare inte tänker på.. Men denne göteborgare tyckte om stadion trots det kostade en del.. Det är väl bara vissa förunnat att bli inbjudna utan att betala och de har nog råd med 1100 kronor..
Hade man inget eget tält och verkstad kunde man hyra in sig hos en "sponsor" men det är frågan om ekonomi sade göteborgaren.. Här är en depå där prinsen och snickar-matte höll till och fick hjälp av mekaniker..


Bil a la snickarmatte och en kompis(inte Timell).. Troligen inte egenhändigt ihopsnickrad.

Inga kommentarer:

Body shop

 med butik i Lidköping läggs ner.. Skönhetskedjan lägger ned verksamheten i Sverige.. En gång i tiden var man populärast i Sverige det var å...