tisdag 2 augusti 2016

Mer irritation mot reklam.

Jag tillhör inte dem som har en skylt på brevlådan om att jag inte vill ha reklam.. Där får man för det mesta den lokala reklamen det som erbjudes av butiker och annat lokalt.. Kan ibland smyga in sig reklam för en firma som inte ens finns i stan, men det är bara att kasta.. Vill gärna bli en hög av reklamblad att slänga, men den smällen får man ta..
Oftast hittar man något "matnyttigt" bland reklamen som t.ex. kommer från våra livsmedelsbutiker i stan och kan ha nytta av.. Ibland kanske man i reklamen hittar det man tänkt köpa.. Utöver den reklamen i brevlådan så är jag inte mycket för reklam..

Reklamen i TV-kanaler är oftast så otroligt dålig och rent irriterande att jag ibland får börja bläddra mellan kanaler.. Föredrar naturligtvis reklamfria TV-kanaler men förstår att det är omöjligt då man inte har licens pengar att tillgå.. Det finns också betal TV att köpa, men vem tusan har råd med en uppsjö av sådana?
Tydligt är att folk börjar irritera sig mer på reklam.. Jobbigt, irriterande och påverkande är tre ord som man använder för att beskriva reklam. En undersökning gjord av Novus visar att allt fler svenskar är negativt inställda till reklam. 2012 var 44 procent av de tillfrågade positivt inställda till reklam. I dag ligger siffran på 18 procent..
Mobilappar (77 procent) och i youtube-klipp (75 procent) är folk mest irriterade på, mest i yngre ålder där man är mer villig att betala för att slippa reklam..
Det finns reklam som gör mig så irriterad att jag av ren ilska väljer bort den produkten, det går ett tag i alla fall tills man glömt det hela och den skit-reklamen har upphört..

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...