tisdag 30 augusti 2016

Kul på hjul.

Evenemangen avlöser varandra så här på sommaren nu är det dags för "Kul på hjul", 3 september, inget av de större evenemangen men dock något som väl lockar lite mer folk kanske..
Och det är för andra året i rad som Lidköpings kommun arrangerar "Kul på hjul" på torget tillsammans med Västtrafik, NTF och några av stadens cykelhandlare. Dagen är Lidköpings bidrag till den europeiska trafikantveckan och syftet är att uppmuntra till att cykla, gå och använda kollektivtrafiken..
Eftersom jag för tillfället eller för evigt inte äger någon bil så är cykeln mitt främsta transportmedel och det har gått bra, tjänat in många kronor.. Måste jag ha en bil hyr jag en bil eller lånar från någon av mina tre barn, perfekt..
Kanske man skulle lagt det en dag då inte centrum lockade folk, en dag utom onsdag och lördag.. Gottis lade ju ner delvis för dåligt kundunderlag de dagarna som inte är onsdag eller lördag.. Det måste väl betyda att fler butiker lider av den åkomman i centrum..
Vet inte om det stora varuhuset med HM mitt i centrum har hjälpt och snart inflyttad Cubus kommer att hjälpa.. Men ibland när man tar en tur över torget en vanlig vardag eller en sen eftermiddag, då ser man inte många framme..
Nästan tomma "gallerior" kan man se t.ex. en tisdag eller torsdag, dagar som även de kostar samma som en bra dag..


Så är det dagar man knappt tar sig fram på torget, är vi Lidköpingsbor onsdag- lördag fostrade vad gäller att gå fram till centrum? Men klart att sådant här lockar..

Arkivbilder.
Ni behöver bara klicka på kommuns webbkamera över Nya staden torg för att upptäcka hur tomt det kan vara..

1 kommentar:

osma sa...

Hej allihopa,
Jag heter Herr, Rugare Sim. Jag bor i Holland och jag är en lycklig man idag? och jag sa till mig själv att alla långivare som räddar mig och min familj från vår dåliga situation, jag kommer att hänvisa alla personer som letar efter lån till honom, han gav mig lycka till min och min familj, jag var i behov av ett lån på € 300.000,00 för att starta mitt liv hela tiden när jag är en ensamstående far med 2 barn träffade jag denna ärliga och Allah fruktade man lån långivare som hjälper mig med ett lån på € 300.000,00, han är en Allah fruktade man, om du är i behov av lån och du kommer att betala tillbaka lånet, vänligen kontakta honom berätta för honom att (Herr, Rugare Sim) hänvisar dig till honom. Kontakta Mr, Mohamed Careen via e-post: (arabloanfirmserves@gmail.com)


LÅN Ansökningsinformation FORM
Förnamn......
Mellannamn.....
2) Kön: .........
3) Lånebelopp som behövs: .........
4) Lånetid: .........
5) Land: .........
6) Hemadress: .........
7) Mobilnummer: .........
8) E-postadress ..........
9) Månadsinkomst: .....................
10) Yrke: ...........................
11) Vilken webbplats gjorde du här om .....................
Tack och hälsningar.
E-post arabloanfirmserves@gmail.com

Körkort!

 Numera tycks lite mer udda ting fylla medias artiklar.. Är det inte att systembolaget säljer mer alkoholfritt varför de nu gör det så läser...