fredag 12 augusti 2016

Hjulafton 2016.

En sak är då säker och det är att vädergudarna är på arrangörerna sida vad gäller Hjulafton.. Igår torsdag var det om inte klarblå himmel tillräckligt blå för att göra vistelsen där trevlig också vädermässigt.. Idag fredag säger prognosen mulet..
Folk strömmade till om det var de önskade 20 000 har jag ingen aning om men som sagt mycket var det.. Något som det var mycket av också var motorcyklar i kortegen, man undrade ett tag om de körde runt i cirkel för det verkade aldrig ta slut.. Som vanligt var det en allsköns blandning av fordon..
Man kunde finna alltifrån gratis biblar till reservdelar och korv o bröd samt alla saker som hände runt Lidan.. Bilarna utanför stadt kollar jag alltid på för där finns det riktiga rariteter..
Inte behövde man kolla mycket för att se att folk tog sig fram denna sköna torsdagskväll.. Till en del har man vädret att tacka.. Torbron var knôkad..

Ljudet från denna gamla motor var det länge sedan man hörde.. Det ger nästa en känsla av lugn och ro och en fläkt av svunnen tidd.. Underbar maskin..

Så trodde man ett tag att man var i studentkortegen men det var ett nytt inslag, för mig i alla fall, när en lastbil kom med en grupp musikanter på flaket. Om jag fattade det hela rätt var det "Slam Bam" ett Rock N' Roll Coverband från Lidköping..

Inga kommentarer:

Körkort!

Jag gick till en butik vid torget i Lidköping som hjälpte mig med foto och att sätta in det på ansökan om förnyelse jag fått.. Kommer inte i...