onsdag 17 augusti 2016

Gymens tid!

Även om det ännu på ett tag inte är höst så är vi inne i sensommaren och hösten ligger snart startklar..
Många är de som haft lata dagar under sommar och semester men när man väl börjat jobbet igen så tar det inte lång tid förrän det känns som vanligt..
Sedan är frågan vad man gör med det övriga flåset när höstluften börjar blåsa in.. Jag vet av egen erfarenhet att då gick jag på gym och när det var dags där igen, dags att förnya det där gymkortet eller faktiskt ta sig ut i elljusspåret för en löprunda, där spåret var aldrig min melodi.. Utan det var att försöka insupa motivation till passen på gym, vilket inte var helt lätt.. Även om det kändes bra efter passen så var det inget nöje..

Minsta störning i "kraften" och det var kört och den störningen kom för mig i och med gymmet på Sirius upphörde.. Inte ens ett stort nytt och snyggt gym STC nästan utanför dörren hjälpte, det var kört.. Nu blir det cykel för hela slanten och den går ända till första snön faller..
Gym är en konkurrentutsatt bransch, vet inte hur många det finns i stan nu men STC skall öppna en filial i Råda och det skall påpassligt bli de 30 december efter julmaten.. Placeringen blir Rådamossevägen, vid Netto och bilprovningen
När Sirius drog då kunde jag inte få motivation att åter söka upp ett gym så då blev jag "gym-lös" och på den vägen är det.. Nu har "Second hand" tagit över den ytan..

Arkivbild.

Inga kommentarer:

Sibylla får ny ägare.

 Från den 1 maj tar en 24-åring, som är bosatt i Skara, över Sibylla-restaurangen vid resecentrum i Lidköping.. Har varit där några gånger o...