lördag 13 augusti 2016

Dans på stan

Man har koll på saker och man kan ha mycket bra koll på saker, men så finns det ting som kollen är nära noll på.. En sådan sak var att det denna dag tydligen pågick någon dans på stan.. Det är ingen nyhet för mig för det har jag sett flertal gånger, inte minst drejar-schottis.. Men denna dag, nada..
Eftersom denna dag var helt ovetande för mig om vad som försiggick, kan jag därför inte heller berätta om det.. Kommer väl i lokalmedia vad det lider.. Även detta evenemang hade solgudens skyddande arm över sig.. Så länge jag var ute..
Det har varit många evenemang en tid nu Hjulafton, prins Philips pokal, motorstadion, Porslinsfestival samt en del kulturella begivenheter som opera utanför stan i lämpliga byggnader för ändamålet..
Det dansades inne på Särnmarkshuset vilket heller inte är nytt för mig.. Såg att det stod "Grums" på några t-shirt så några måste väl kommit från Grums.. Men det var fler grupper så det var nog från fler ställen..

Och vid Nya stadens torg var det också dansaktiviteter.. Som man senare vid tolvtiden skulle förflytta till Rörstrand centrum.. Men som sagt först torget..

Inga kommentarer:

Körkort!

 Numera tycks lite mer udda ting fylla medias artiklar.. Är det inte att systembolaget säljer mer alkoholfritt varför de nu gör det så läser...