tisdag 5 juli 2016

Stadshotellet.

Nu har Stadshotellet i Lidköping kört igång med Måndax kvällarna och om det var tisdagar också, man säger att förra året var en succé.. Är det "Alley Rose" man kallar sig nu för tiden? Går inte hålla ordning på alla namnbyten..
Det är en stenhård konkurrens i den branschen men jag vet inte om det finns något mer liknande detta på måndagskvällar i stan..

Detta år kommer t.ex. Barbados, Rydell & Quick, Samir & Viktor, Nordman, Arvingarna, Björn Rosenström vilken jag inte alls känner till..
Träffade ett gäng unga tjejer som tyckte inträdet var för högt, 150 kronor, tillsammans med priserna därinne blev det en ansenlig summa.. Så det blir inte några frekventa besök för dem sade de.. Jag betalade 62 kronor för en stor stark på ett annat ställe i stan och det kommer jag inte göra så ofta..
Men mycket beror väl vilken åldersklass artisten vänder sig till, Nordman och Arvingarna lär väl inte locka dessa unga tjejer precis..
Vårt stadshotell där bilden är tagen när inte träden skymmer byggnaden.. Detta ställe har haft många ägare, nu senast om man kollar på internet står som VD Zlatko-Miroljub, Bareho Gruppen AB som ägare..

Arkivbild.

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...