tisdag 26 juli 2016

Bert Karlsson i radion.

I morgon onsdag den 27-juli är det dags för Bert Karlsson i radio.. I P1, tid får ni kolla..
Han får tydligen inte säga vad han vill för SR har vi kunnat läsa i media. Fick inte kalla svenskar lata vilket han kunde få göra för min del, för det är bland det mest korkade jag hört och även korkat måste ut..
Att man i ett land där man har relativt ordnat för sig kalla oss för lata, korkat.. Jag har ett barnbarn som nu skall börja på universitet för att få en gedigen utbildning och det är tusan ingen dans på rosor eller lathet..
Att inte ha intresse att stå i Bert Karlssons matfabrik är inte synonymt med lathet

Sedan var det lite mer om namnge näringslivstoppar och en journalist som kallat honom för rasist som föll för rödpennan, bryr mig inte, det har väl med juridik att göra.. Så vet vi att hela "Public service" har en hjärntrust som håller deras anställda med järnhand.. Säger du bu måste du säga bä.. Eller inte säga det alls..

Jag lyssnar numera sällan på "Sommar".. På den tiden då Tage Danielsson och Torsten Ehrenmark var på radion i sommarprogrammet satt jag klistrad vid radion.. Nu är det mer slätstruket och många av sommarpratarna ger inga vibrationer och vissa har man ren motvilja för.

Inga kommentarer:

Body shop

 med butik i Lidköping läggs ner.. Skönhetskedjan lägger ned verksamheten i Sverige.. En gång i tiden var man populärast i Sverige det var å...