måndag 25 juli 2016

Badhelg.

Denna helg har varit en perfekt helg för stranden med runt 23 grader i vattnet.. På Svalnäs var det högvarv på glassförsäljningen och packat med folk..
Själv cyklade jag förbi Framnäs nedanför Kronocampingen och där var det folk så det räckte.. Trots att kommunens klassificering av vattenprovet där gav resultatet "dålig kvalité".. Men vad bryr sig folk om det en sådan här dag.. Kommunen har snyggat till stranden där..

Där ligger också en del av dilemmat med centrum vid fint väder.. Kolla centrum en vacker dag, eller vilket väder som helst, på t.ex. en söndag.. Det är mer folk på en norrländska myrmark än det är på torget och jag tror inte några badbryggor gör ett smack.. Endast enligt min mening förstör utsikten mot Lidan och under minst halva året inte har någon större funktion.. Men jag tänker inte starta någon protestkedja..
Vi har ju bryggorna nere vid småbåtshamnen, där är ingen större anhopning av folk heller och har tyvärr medfört en del nedskräpning, vilket man kan befara även i centrum.. Men har suttit där i småbåtshamnen och mediterat flera gånger, härligt..
Som sagt enligt min åsikt är det mer en promenad utan solbryggor, i alla fall på den sidan mot Stadshotellet.. Så här såg det ut för några år sedan.. Solbryggor där skulle förstöra intrycket.. Lite färg på bänken i förgrunden bara så..

Arkivbild.

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...