måndag 6 juni 2016

Nationaldagen.

Svensken brukar vara kallsinnig till nationaldagen av någon anledning, kanske av bekvämlighet eller ointresse.. Borde inte vara så det finns mycket att stå upp för..
Det är inte bara i Stadsträdgården det firas nationaldag utan t.ex. även på Hovby flygfält.. Trots man för en bort-vittrande tillvar och hatad av miljöpartister finns det liv ute på fältet..
Välkomna på öppet hus på Hovby flygfält den 6 Juni kl 10.00-16.00 skriver man på kommunens hemsida.. Kom och titta närmare på flygklubbarnas verksamhet och flygplan Möjlighet att testa både motorflyg och modellflyg finns..
Därifrån kan ni vid 15.00-tiden dra till Stadsträdgården och delta i firandet.. Kommer inte ihåg fanns det möjlighet att köpa en kopp kaffe där tro? Annat än att kasta ut skjortan på Terass-caféet? Och hade knappt skrivit det förrän jag tänkte att bäst att kolla programmet, då såg jag... "Röda korset säljer kaffe med hembakat". Perfekt.
Även Järpås hade nationaldagsfirande läste jag. I hembygdsgården med avmarsch från Tempo.. Ha en trevlig dag, vädret verkar vara oss nådiga..

Hoppas ni firar vår nationaldag och är stolta över vårt land.

Musikskolan spelade när jag var där senare skulle spelas jazz för barn och Maria Möller skulle uppträda, men då var inte jag där, andra uppgifter väntade.. En hel del folk var det och tacka tusan för det i detta väder..

Inga kommentarer:

Mat för bantning!

 Skulle definitivt behöva gå ner runt 20 kg men att ta sig i kragen och göra det är nästan omöjligt.. Men råd finns det i massor därute: &qu...