måndag 27 juni 2016

Läs din journal via nätet.

Detta fick jag se information om, det stod:
När du söker och får vård förs en patientjournal. Du som är 18 år eller äldre och vill läsa din journal kan läsa viss journalinformation via vår säkra inloggning. Vad du kan läsa beror på var du har behandlats.
Jäklar vad bra tänkte jag och eftersom jag har bank-id så är det väl inga problem.. Och visst kom in lätt som en plätt.. Men när jag öppnade journalen fanns där inte ett skit att läsa.. Trots jag både fått medicinering och varit hos distriktssköterskor och läkare.. Så nada.. Västra Götaland var med i detta vad jag förstår..
Något strular, antingen hos mig eller så fungerar det inte som tänkt.. Inte för det är någon katastrof men det vore intressant att läsa sin journal om man begriper den..

Inga kommentarer:

Körkort!

 Numera tycks lite mer udda ting fylla medias artiklar.. Är det inte att systembolaget säljer mer alkoholfritt varför de nu gör det så läser...