fredag 17 juni 2016

Hårt för matställen!

Även i Skara tvingas matställen bomma igen.. Här i Lidköping gav Waynes coffee shop upp.. Finns nog fler som hänger på gärsgårn!!
Vad gäller Skara så skriver SKLT. "I november öppnade lunchstället Mix & go på Marumsgatan, men i veckan tvingades det stänga igen för gott..
— Det gick inte runt och det känns jättetråkigt med tanke på all positiv respons jag fått, säger den kvinnliga ägaren. Hon ansåg att det fanns något i matutbudet i Skara som saknades. Konceptet luncher och nyttiga mellanmål med fokus på hälsosam kost fick också Skaraborna att hylla initiativet i Skara"
.. Men det räckte inte..
— Många säger att jag kanske skulle ha satsat i Lidköping eller Skövde istället, men jag vet inte säger hon..
Vad gäller Lidköping i alla fall såvida du inte tog över ett befintligt så skulle enligt min mening ännu ett nytt matställe här få kämpa ordentligt..
Går man runt i centrum vid lunchtid så kan man få den uppfattningen att matställen täljer guld med smörkniv.. Vi var ute vid halv tolv och hade svårt att hitta lediga bord på flera ställen.. Till slut ordnade det sig..
Men i det hela så tror jag att flera ställen får nog kämpa för att inte siffrorna skall bli röda i räkenskaperna.. Att driva fik eller matställen i denna stad betyder hård konkurrens om matgäster..

Inga kommentarer:

Resa gratis?

 I sommar kommer svenska 18-åringar få tågluffa gratis i Europa.. Kanske några från Lidköping tar chansen❓ EU kan betala en månad lång semes...