lördag 14 maj 2016

Vad får vi på restaurangen?

P4 Jönköping..
"När miljö- och hälsoskyddskontoret på Jönköpings kommun varit ute under början av 2016 och granskat restauranger i kommunen visar det sig att 41 procent av dem serverar något annat än vad som står på menyn. Det kan till exempel handla om oxfilé - på två av de kontrollerade restauranger serverades utländskt kött, fastän det stod att det var svenskt.
Det finns exempel på att man inte serverar parmesan-ost utan en liknande ost som kan innehålla ägg, och det kan vara en fara om man är allergisk mot ägg.."


Vi har många matställen i denna stad och man får tro att dessa är av den ärliga sorten och inte den giriga.. När jag går ut och äter vill jag ha det jag betalar för och inget annat.. Om man finge reda på att man manipulerar matsedeln så lär inte det matstället se mig mer på mycket lång tid.. Misstag med matsedeln kan ske av okunnighet skrivs det, är man så okunnig att man inte har kvalitetskoll skall man inte driva matställe..
Så alla ni restauranger i Lidköping, se till att ni har det vi betalar för.. Och lokalmedia, gör som P4 Jönköping namnge dem som fuskar och lägg er i detta fall missriktade tidningsetik i papperskorgen.

Inga kommentarer:

Must dryck.

 Nu är det snart långfredag och påsk vi har ett tag kunnat köpa påskmust som är detsamma som alla andra "must" sorter förmodar jag...