måndag 11 april 2016

Vandaler på biblioteket.

Ett vaktbolag anlitades för bevakning av Lidköpings stadsbibliotek under förra veckan.. Orsaken är skadegörelse av möbler, uppger bibliotekets chef..
Man blir frustrerad, vad kan det ge för nöje med detta förfarande att förstöra.. Samma nöje som att vandalisera på stan antar jag med klotter och att riva upp planterade blommor t.ex. Till större skadegörelse..
Det är unga personer som står bakom skadegörelsen, är uppfattningen.. Några då som inte känner för staden kan tänkas och skiter i det som erbjudes..
Att det skall behövas väktare på ett bibliotek är inget gott tecken för framtiden, behöva vakta en institution som är till för människors bästa för information och lärande.. Hoppas man kan identifiera dessa som förstör, vet inte hur "mesigt" det är från bibliotekets håll om man kan förbjuda dessa tillträde till lokalerna eller om de är fria att komma in även fortsättningsvis.. Man har ju ändå visat att man inte vill utnyttja lokalerna till sitt ändamål så vad har de då där att göra?
Jag är där ofta men har missat att någon skadegörelse förekommit, ej heller har jag sett väktare där, möjligt att jag inte var där den veckan.. Ingen bra reklam för ett bibliotek att behöva väktare..
Vi fick ett bra bibliotek och något att vara stolta över.. Hoppas denna vandalism är övergående och inget tecken i tiden. Vi skall väll inte behöva passerkort för att komma in..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Körkort!

Jag gick till en butik vid torget i Lidköping som hjälpte mig med foto och att sätta in det på ansökan om förnyelse jag fått.. Kommer inte i...