tisdag 26 april 2016

Triathlontävling Lidköping

Vi kan läsa i "evenemang Lidköping" att söndagen den 5 juni arrangerar F7 Såtenäs tillsammans med Lidköpings Cykelklubb en triathlontävling i centrala Lidköping. Tävlingen är både ett Försvarsmaktsmästerskap med militära deltagare och en distriktstävling med deltagare från triathlonklubbar i västra Sverige.
Det gäller olympisk distans vilket innebär 1 500 meter simning, 40 kilometer cykel och 10 kilometer löpning..
Man startar 09:15 den söndagsmorgonen under Järnvägsbron där man simmar mot gamla körbron och fram till sjukhuset någonstans,,
Där hoppar man på cykel och kör Älvgatan-Esplanaden-Kartegårdsvägen-Rådarondellen samt tillbaka samma väg.. Är man inte trött nog då så tvingas man löpa på gång och cykelvägen efter "älva"... Man skriver att de bästa kommer vara i mål på knappt två timmar runt klockan 11.00.. Låter starkt... När de sista ankommer är väl tveksamt...
Får ta en sväng och kolla på de "dårarna".... Jag tar mig min cykeltur om dagarna på runt en mil i bästa fall, det är min lilla tävling mot mig själv..

Inga kommentarer:

Body shop

 med butik i Lidköping läggs ner.. Skönhetskedjan lägger ned verksamheten i Sverige.. En gång i tiden var man populärast i Sverige det var å...