söndag 24 april 2016

Smällar i Lidköping!

Det skrivs om att det smäller i Lidköping, antingen bor jag i ett väl ljudisolerat hus eller så är jag halvdöv.. får jag har inte hört så mycket som en antydan till smäll..
Men ändå så har det smullit..På fredagskvällen small det kraftigt två gånger, vid Esplanaden och på lördagskvällen var det dags igen. Denna gången small det vid Hamngatan, Vävaregatan och Fagerbergsvägen uppger media.. Vävaregatan vet jag var den finns men Fagerbergsvägen som det står har jag ingen aning var den ligger, hittade den inte ens på Google map..
Korsningen mellan Hamngatan och Sävaregatan kan vi också läsa i annan media.. Vilket gör mig ännu mer förvirrad.. Går Sävaregatan till Hamngatan? Någon som kan reda ut detta?

Skit samma, som sagt så har det tydligen blivit några knallar igen
— Det var två kraftiga smällar, säger polisen som är tacksam för tips.
— Har någon sett något får de gärna höra av sig säger man vidare..
Spekulera i varför man "roar" sig med detta kan man väl göra men det är ingen mening, Hittils har det "bara" skrämt upp folk vilket vi får hoppas det håller sig till om man tänker fortsätta.. Om inte polisen finner dem så lär de väl ledsna någon gång..
Kan inte hitta Fagerbergsvägen eller se att Sävaregatan går till hamngatan.. Det är något jag missar här som kanske är uppenbart, men så är det ibland.

Inga kommentarer:

H&M igen.

 Vet inte vilken gång i ordningen där H&M planerar förändringar i butiks-systemet.. Nu är något på gång igen.. H&M redovisar ett kra...