måndag 11 april 2016

Vår lokaltidning.

Jag är prenumerant på NLT och kommer väl troligen att vara det.. Men ser jag krasst på det hela så är det mycket man betalar för i kära NLT som man inte har det minsta intresse för.. Är man heller inte sportintresserad blir det mycket tunt det man läser.. Konstigt nog så kollar jag i reklamen om det finns något "gångbart"..
Nu är ju NLT en bild av vad som händer i vårt närområde och allt kan ju inte intressera.. Då får man göra den avvägningen om det vi får läsa är värt priset! Många av oss hänger väl kvar av ren känsla för staden och en slags tradition.. Så skulle man inte få tidningen i brevlådan kanske man kände en saknad, till början i alla fall.
Så jag hänger väl kvar ett tag till av intresse och så länge jag har råd.. Kanske man ibland önskar att man från tidningens håll kunde bli lite "fränare"..
Går man över till att bli helt "webb-baserad" då tackar jag för mig..
NLT-huset ligger kvar där jag alltid minns det.. Har varit och besökt dem för att få hjälp med införda artiklar, vilket gick bra.. En av sakerna jag anser mig kunna kräva av min lokaltidning.
Vår stads "tidningsskrapa", där kommer det ut en tre-dagars-tidning som vad jag förstått ännu inte drabbats av någon tidningsdöd eller sviter av den.. Även om man får kämpa..

Inga kommentarer:

DLG ska spara.

 Sjukhussyndromet har nått skolan nu De la Gardie och när man skall spara drabbar det inga elever.. Det ska finnas tillräckligt med materia...