måndag 25 april 2016

Inte i händelsernas centrum

Jag förstår inte detta.. Saker o ting händer runt mig men jag märker inte ett smack.. Det smäller högt, visserligen en bit ifrån men man borde ha hört något, men icke..

Nu läste jag dessutom att en tolvårig pojke försvunnit någonstans i min omedelbara närhet och att polisen letat här, såg absolut inget.. Pojken försvann denna morgon i kvarteren runt Stakegatan.. Lyckligtvis återfanns han efter ett antal timmar välbehållen i sitt hem.. Pojken ska ha varit på väg till skolan på cykel från sin bostad runt Stakegatan, men kom aldrig fram till skolan.. Så polis larmades...

Skall jag vara med om något får jag söka upp något specifikt eller fabricera en händelse verkar det.. Men det är nog lugnast som det är, att sitta under korkeken och le, ibland med ett glas öl.. För det skall va gött att leva..


På FB uppger "Brottsplats Lidköping" angående smällarna.... Man fyller plastdunkar med acetylengas (svetsgas), och placerar en glödlampa i dem som de sedan kan "tända=detonera" med ett batteri.. Vittnen har även namngivit misstänkta till polisen! OBS det har även spekulerats i att det är polska smällare istället för acetylengas.. D

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...