fredag 25 mars 2016

Vårmarknad-Påskmarknad

Ibland har jag koll och flera gånger har jag inte det minsta koll..
Trots det gråmulna vädret tog jag mig för att plocka upp cykeln och ta mig en tur, det blev till centrum..
Där tänkte jag ta ett kort på det gamla församlingshemmet(Torggatan) som inom en framtid kommer att rivas då AB Bostäder köpt marken för att bygga lägenheter..
Då fick jag även se att det var fullt med folk på gången in till Rörstrandsområdet och fullt med knallar eller vad man skall kalla dem. Liknade nästan vårmarknaden som brukar vara ner vid Kronocampingen kanske lite annorlunda stånd..
Och det hade slunkit mig totalt förbi, har säkert annonserats i media men inte för mina ögon att se..
Det var en hel del människor där vid elva tiden och betydligt mer "knallar" än på torget en torgdag.. Så ibland kan en cykeltur på måfå ge något t.ex. att tjöta med folk..

Inga kommentarer:

DLG ska spara.

 Sjukhussyndromet har nått skolan nu De la Gardie och när man skall spara drabbar det inga elever.. Det ska finnas tillräckligt med materia...