tisdag 29 mars 2016

Sommardäck.

Nu börjar det bli hög tid för sommardäck och en del måste investera i nya.. Har du dubbdäck så måste du ha bytt tror det var innan 15:e april..
Om ni skall köpa nya däck så vill ni spara lite, KOLLA priserna.. Det lilla jag kollade kunde det skilja runt 400 kronor per däck av samma sort.. Blev mäkta förvånad och funderade om jag missat någon information, tillkommer gör också kostnad för montering och balansering och olika firmor har olika priser för förvaring av däcken om ni så önskar..
Pricerunner.se har en prislista men de billigaste där kommer från köp ute på nätet så det medför lite arbete plus fraktkostnad.. Men det kan vara värt det ändå..
Jag Googlade på sommardäck och det fanns massor av "reklam" för just hur bra de som sålde däcken var.. Orkar ni läsa kan ni göra en bra slant.. Eller om ni köper däcken där ni brukar handla..
Tänk på att dimensionen på fälgen kan öka priset rejält.. Det kan skilja en hel del på dimensionen mellan sommar och vinterdäck..

Inga kommentarer:

Portal påkörd.

 Det var tur att jag inte var ute och åkte med min permobil när portalen rasade hade den ramlat över mig då så  skulle det gått mycket illa....