söndag 27 mars 2016

Strandpromenaden behöver åtgärdas.

Nu när knopparna börjar brista är det underbart att ge sig ut, denna dag blev det en cykeltur längs med strandpromenaden. Och det var omskakande, för grusvägen från Kronocampingen till båtgården var en veritabel tvättbräda.. Jag fick hålla mig längs ut efter kanterna annars hade cykeln eller jag skakat sönder kanske båda..
Det var på sina ställen stora spår i vägen likt tvättbräda och det var väldigt svårt att få någon njutning av cykling där.. Nu förmodar jag och hoppas att detta snarast kommer att åtgärdas, det behövs inte så stora "uppoffringar" för det, skrapa vägen eller nytt grus, eller både och..
Inte skall väl en väg som har en så påkostat "brygga" av lärkträd en bit upp i spåret få förstöras av en så dålig sträcka.. Det räcker väl med att inte kommunen förmått att anlägga en väg förbi husen i Tofta utan man måste upp bland husen.
Som sagt, har man spenderat pengar på detta nedan så skall väl vägen ha god standard alltigenom.. Förhoppningsvis blir den väl fixad snart.

Arkivbild.

Inga kommentarer:

Portal påkörd.

 Det var tur att jag inte var ute och åkte med min permobil när portalen rasade hade den ramlat över mig då så  skulle det gått mycket illa....