fredag 6 december 2013

Vintern rasar ut....

Så kom då eländet till snö, det blir aldrig en snö som faller som i en Disney film utan med dunder och brak. Talade med mina barn och de sa att det var på sina ställen helt omöjligt att se mer än några meter framför sig när de åkte till jobbet.
De rapporterade att det låg bilar vid sidan av och en såg en lastbil med problem, tur man kan sitta inne och kolla på eländet. Orkade mig fram på stan för att bunkra upp lite, men det var ett pulsande i snön, då många trottoarer var fulla av snödrivor.

Nu börjar den perioden också då man märker vilka fastighetsägare som förmår att hålla undan snön från sin trottoar vilket de är skyldiga till förutom vid vissa tillfällen. Man lär sig från år till år vilka som orkar att skotta sina trottoarer medan andra inte bryr sig ett dyft. Och kommunen är väl konflikträdda förmodar jag, det brukar sättas ut en annons om skyldigheten att skotta, sedan är det bra. Men som sagt vid vissa vädersituationer så är det i princip omöjligt att hålla trottoaren ren.
Är väl ett tag till innan Vänern lägger sig som på bilden, men den tiden kommer väl detta år också.

Inga kommentarer:

Portal påkörd.

 Det var tur att jag inte var ute och åkte med min permobil när portalen rasade hade den ramlat över mig då så  skulle det gått mycket illa....